Nederlandse Vereniging voor Examens – word ook lid


Ik ben nu al een paar jaar lid van de Vereniging voor Examens en dit tot volle tevredenheid. Ik ben van mening dat iedereen die iets van doen heeft met toetsen en beoordelen lid zou moeten worden van deze vereniging. Het biedt een platform voor alle professionals in Nederland die bezig zijn met dit thema. Dit doet zij door informatie te verspreiden, een tweejaarlijkse conferentie en permanent aandacht te vragen voor het complexe en interessante  onderwerp toetsing in al haar facetten.

Dit weekend viel de nieuwe aflevering van het huisblad in de bus: EXAMENS. Het blad heeft qua uiterlijk niet bepaald de sexy appeal van een glossy, maar de  inhoud is altijd interessant en behoorlijk degelijk. Er worden altijd wel twee tot drie toetsinhoudelijke artikelen geplaatst van zowel wetenschappelijk onderzoekers als professionals in het veld. De artikelen zijn altijd ofwel uit de praktijk gehaald ofwel praktijkgerichte vertalingen van wetenschappelijk onderzoek. Daarnaast worden regelmatig achtergronden besproken bij ontwikkelingen in de toetspraktijk in het Primair Onderwijs, Voortgezet Onderwijs en Hoger Onderwijs.

Met het risico dat ik copyright schend, geef ik hier twee links naar de gastcolumn die ik schrijf voor het EXAMENS (maar ik dien daarmee natuurlijk het hoger doel). Hier is mijn column voor jaargang 9, 2012 aflevering 01 (Politieman veroordeelt voor diefstal) en hier voor jaargang 9, 2012 aflevering 02 (Ruilen?).

2 thoughts on “Nederlandse Vereniging voor Examens – word ook lid

  1. Dag Silvester, geweldige blog! Ik kan me er van harte bij aansluiten. Verzoek: mag ik je blog ook op de NVE site plaatsen? Ik hoor graag van je.
    Hartelijke groet,

    Manon Bonefaas
    Namens bestuur NVE

Leave a Reply

