Geven multiple-choice vragen een te rooskleurig beeld van de kennis van een student?

Een interessant artikel van Funk en Lauri Dickson over het verband tussen de scores op ‘parallele toetsen’ van multiple-choice en Short Answer vragen. Geven multiple-choice vragen een te rooskleurig beeld van de kennis van een student?

Ik heb helaas geen digitale toegang tot het volledige artikel. Ik kan dus niet beoordelen in welke mate de raadscore in de gesloten vragen is verdisconteerd. Als iemand wel toegang heeft en nog iets kan uitweiden over dit onderwerp. Reageer!

Multiple-Choice and Short-Answer Exam Performance in a College Classroom

Abstract

The authors experimentally investigated the effects of multiple-choice and short-answer format exam items on exam performance in a college classroom. They randomly assigned 50 students to take a 10-item short-answer pretest or posttest or two 50-item multiple-choice exams in an introduction to personality course. Students performed significantly better on items presented in a multiple-choice format. The high internal validity achieved with matched test items, manipulation of item type order, and manipulation of student expectancy across exams was complemented by high external validity and pedagogical ecology afforded by the college classroom, extending previous laboratory findings. Performance on multiple-choice exams may provide inaccurate information to instructors concerning student learning and overestimate students’ learning of course information.

Klik hieronder voor toegang tot het abstract.

Multiple-Choice and Short-Answer Exam Performance in a College Classroom.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s