>Peer feedback: efficiënter onderwijs en betere resultaten

>Een leuke good practice beschreven over Peer Review van IOWO, Radboud Universiteit

Peer feedback: efficiënter onderwijs en betere resultaten

Heel tevreden kijkt prof. dr. Anneke Smelik terug op de cursus Visual Culture, waarin ze het werken met werkstukken dit jaar flink anders aanpakte dan vroeger. “De resultaten zijn echt veel beter. En het heeft me ook nieuwe energie gegeven, de studenten zo bezig te zien.”

Met de steeds populairdere derdejaarscursus kwam Smelik elk jaar verder in de problemen. “Ik vind het belangrijk dat de studenten werkstukken maken, maar ik kreeg het nauwelijks meer nagekeken, tenminste niet op het niveau dat ik zou willen.”

Ze vroeg IOWO om raad. Met Riekje de Jong nam ze de doelen en de inhoud van de opdrachten door. “We hebben bekeken wat er precies van de studenten verlangd wordt, en daar hebben we de opdrachten meer op gericht,” aldus Riekje de Jong. “Ook kwamen we tot de conclusie dat de studenten bepaalde delen uit de eindopdracht beter eerder in de cursus kunnen uitvoeren. Daardoor richten ze hun aandacht eerst op deelvaardigheden. De eindopdracht kon zo meer het karakter van een samenvatting krijgen.” Die konden we terugbrengen van 5000 naar 1500 woorden,” vult Anneke Smelik aan. “Bij zeventig studenten scheelt dat veel werk.”

Klik op de link hieronder voor het volledige artikel

IOWO – “Ik denk niet dat mevrouw Smelik dit goed vindt”

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s